Paccheri faszerowane grillowanymi warzywami

0

Paccheri to tradycyjny makaron neapolitański. Ma kształt zbliżony do większych rurek. Podaje się go w zestawieniu z soczystymi sosami, doskonale komponuje się z owocami morza, a ze względu na formę często bywa faszerowany.

Długo szukałam odpowiedniego przepisu, który pozwoliłby mi nadziać makaron. Nie przekonywały mnie specjalnie wszechobecne beszamel, bułka tarta i ricotta. Oświecenie nadeszło dopiero w ubiegłym tygodniu, podczas inaugurującego nowy sezon grillowania. Mieszanka warzyw doprawionych ziołami i bazylią doskonale nadała się do mojego pomysłu.

Co prawda barbecue jest szybkim i zdrowym sposobem na przygotowanie warzyw, jednak rozumiem, że nie każdy moment i nie każde warunki są sprzyjające. Alternatywnie można użyć żeliwną patelnię.

Paccheri w tej formie ciekawie się prezentują i dobrze wypadają w roli przystawki. Jeśli ktoś się uprze, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaserwować je na pierwsze danie. Radziłabym tylko płaskie talerze zastąpić głębszymi miskami, w których faszerowane rurki będzie łatwiej skonsumować.

Ilość podanych przeze mnie składników jest orientacyjna. Mieszankę warzyw, przygotowaną w nadmiarze, można spokojnie przechować na drugi dzień. Albo odwrotnie – część jarzyn zjeść razem z grillowanym mięsem/rybami, natomiast paccheri przyrządzić nazajutrz.

PACCHERI FASZEROWANE GRILLOWANYMI WARZYWAMI:

  • 200 g makaronu paccheri (w zależności od rozmiaru 50 g to ok. 6-7 rurek)
  • 4 średnie cukinie
  • 2 bakłażany
  • 200 g pomidorów koktajlowych
  • 1 papryka
  • kilka listków bazylii
  • zioła prowansalskie
  • oliwa z oliwek
  • sól i pieprz

W pierwszej kolejności należy przygotować warzywa. Cukinie i bakłażany kroimy w talarki, solimy i odstawiamy przynajmniej na pół godziny, po to aby puściły trochę wody. Następnie posypujemy je ziołami prowansalskimi, lekko pieprzymy i polewamy 5 łyżkami oliwy.

W międzyczasie piekarnik rozgrzewamy na 200’C. Pomidory koktajlowe przepoławiamy, wkładamy do naczynia żaroodpornego, solimy, pieprzymy, posypujemy ziołami prowansalskimi, polewamy 2 łyżkami oliwy i wstawiamy do pieca na 10 minut. W zależności od tego czy cukinie i bakłażany upieczemy na grillu, czy na żeliwnej patelni, paprykę albo w całości owijamy w folię aluminiową i wkładamy do piekarnika na ok. 40 minut  (musi stać się miękka), albo odkładamy ją na bok z pozostałymi jarzynami.

Plasterki bakłażanów i cukinii grillujemy, co zajmuje chwilę. Przygotowanie papryki wymaga więcej czasu, najlepiej zatem położyć ją na ruszcie i zająć się spokojnie mięsem, tudzież rybami.

W przypadku drugiej wersji plasterki warzyw pieczemy na żeliwnej patelni.

Kiedy wszystkie jarzyny są gotowe obieramy ze skórki paprykę, czyścimy z pestek i kroimy ją w drobne plasterki. Bakłażany oraz cukinie również siekamy. Mieszamy je razem z pomidorami, dodajemy porwane listki bazylii i solimy.

Makaron gotujemy zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. Odcedzamy, dodajemy odrobinę oliwy, żeby się nie posklejał i układamy na blasze z piekarnika, przykrytej papierem do pieczenia. Studzimy.

Każdą rurkę makaronu napełniamy warzywami i układamy pionowo na talerzu. Całość opcjonalnie można posypać startym parmezanem.

Sugerowane wina:

Grillowane warzywa dobrze się komponują z lekkimi i niemusującymi winami.

Alto Adige Classico Terlaner DOC; Alto Adige Pinot Bianco DOC.

IMG-20150311-WA0001
Faszerowane paccheri.

IMG-20150311-WA0003
Faszerowane paccheri. Kompozycja autorstwa fotografa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here